ÎnapoiCele mai importante știri despre Red Bull Racing în martie 2025
Red Bull Racing are un început de sezon 2025 dificil, coborând pe locul trei în clasamentul constructorilor după Marele Premiu al Chinei din 24 martie, la 42 de puncte în spatele McLaren, iar Max Verstappen a numit monopostul RB21 al patrulea ca viteză, după McLaren, Ferrari și Mercedes. Astăzi, 28 martie, echipa a anunțat o schimbare surprinzătoare de piloți – Liam Lawson a fost înlocuit după doar două curse de Yuki Tsunoda, care va debuta la Marele Premiu al Japoniei, pe 4–6 aprilie, pe teren propriu. Fanii sunt îngrijorați, deoarece monopostul suferă de un echilibru slab și uzură excesivă a pneurilor, ceea ce face dificilă apărarea titlului pentru Verstappen.
Problemele monopostului și performanțele lui Verstappen
Max Verstappen a terminat pe locul patru la Marele Premiu al Chinei, dar în prima parte a cursei, pe pneuri medii, a pierdut aproape o secundă pe tur față de McLaren din cauza comportamentului prost al monopostului RB21. Echipa plănuiește să introducă actualizări mecanice și aerodinamice majore între al treilea și al cincilea Mare Premiu, pentru a îmbunătăți echilibrul monopostului și a reduce uzura pneurilor. Performanța lui Verstappen pe pneuri dure în a doua jumătate a cursei din China oferă fanilor speranța că echipa își poate rezolva problemele.
Schimbarea controversată de piloți și reacțiile
Decizia Red Bull de a-l înlocui pe Lawson cu Tsunoda a stârnit reacții, mai ales că Verstappen a apreciat un post pe Instagram care a numit această mutare „hărțuire sau o decizie de panică”. Lawson, care s-a calificat pe locul 18 în Australia și ultimul în China, se întoarce la Racing Bulls, în timp ce Tsunoda, care a avut un start de sezon solid cu locul 5 în calificările din Australia, primește șansa de a concura alături de Verstappen. Fanii sunt curioși dacă Tsunoda va putea îmbunătăți performanțele echipei sau dacă monopostul RB21 va rămâne prea dificil de pilotat.
Viitorul lui Tsunoda și provocările echipei
Yuki Tsunoda, cu 89 de curse la activ, se confruntă cu o presiune uriașă, deoarece viitorul său la Red Bull este incert din cauza plecării Hondai ca furnizor de motoare după 2025 și a venirii Ford în 2026. Șeful echipei, Christian Horner, a declarat că schimbarea piloților este o decizie pur sportivă, menită să apere titlul la piloți și să recâștige cupa constructorilor. Suporterii speră că Tsunoda va aduce puncte constante, dar se tem că monopostul nu va putea concura cu McLaren și Ferrari.
Ce urmează pentru Red Bull la Marele Premiu al Japoniei
Cu Marele Premiu al Japoniei programat pentru 4–6 aprilie, fanii așteaptă să vadă dacă Tsunoda poate surprinde pe teren propriu, la Suzuka, și poate ajuta Red Bull să reducă diferența față de McLaren. Echipa trebuie să rezolve rapid problemele monopostului RB21 pentru ca Verstappen să poată lupta pentru victorie și să îmbunătățească poziția echipei în clasamentul constructorilor. În ciuda dificultăților, fanii cred că talentul lui Verstappen și actualizările planificate pot readuce Red Bull în frunte.